Geef betekenis en genereer winst met een goede merkstrategie.

Wat wil jij betekenen voor de wereld met jouw bedrijf, product of dienst? Als bedrijf wil je je merk onderscheidend in de markt positioneren en omzet draaien. Wij geloven dat betekenis geven en winst genereren hand in hand gaan. Wanneer je je merk strategisch inzet verbind je gevoelens, associaties, kenmerken en voordelen. Veel bedrijven hebben moeite met het bepalen van een strategie en met name het consistent doorvoeren ervan. Wij geven sturing aan je merk door een blauwdruk te ontwikkelen van je verhaal. Met een blauwdruk ontstaan niet alleen nieuwe ideeën maar zorg je er ook voor dat alle neuzen binnen jouw organisatie dezelfde kant op staan.

Een purposeful brand als merkstrategie.

Winst maken is ook waarde creëren met een purposeful brand. De bewuste consument van vandaag bekommert zich niet alleen om het eigen welzijn, maar ook om dat van anderen. Ze kiezen graag voor merken met een ‘purpose’. Een brand purpose geeft onder andere richting aan je merk en versterkt de relatie met de consument. Het is wel belangrijk dat je als merk een doel nastreeft waar je doelgroep zich verbonden mee voelt. Wij zetten jouw brand purpose in als merkstrategie. Zo geven we jouw bedrijf bestaansrecht en creëren we loyale klanten. Mensen zullen jouw boodschap verspreiden en potentiële klanten weten nu waar ze op kunnen rekenen als ze zaken met jou doen. Een purpose schept vertrouwen!

PURPOSE

Het startpunt van je merkstrategie. Hoe voegt jouw organisatie waarde toe aan de wereld? Hoe draagt jouw merk bij aan de maatschappij? Waarom ben je trots op je merk en waarom kom je er je bed voor uit?
 

MERKPOSITIONERING

Merkpositionering onderscheidt het ene product van het andere, zelfs wanneer ze functioneel gelijk zijn. Je merkpositionering moet een waardevol plekje innemen in de hoofden en harten van alle stakeholders.

MERKPORTFOLIO

Wanneer je met meer dan één merk te maken hebt is het van belang dat je een goed doordachte merkportfoliostrategie hebt. We nemen alle productmerken mee voor een effectieve merkportfoliostrategie.

INTERNAL BRANDING

De bedrijfscultuur kan werknemers op een positieve manier raken. Het nastreven van een ‘purpose’ zorgt voor betere resultaten, maar ook voor sfeer en ander gedrag. Jouw werknemers veranderen in merknemers!

MERKRELATIES

Ook externe relaties kunnen onderdeel zijn van de merkstrategie. Wie staan er achter je brand purpose van buitenaf? Wie zijn je ambassadeurs? We kijken naar influencers waar je een relatie mee aan kunt gaan.
 

MERKEXPRESSIE

Merkexpressie draait om de verbale en visuele expressie. We formuleren de tone-of-voice, merknaam, domeinnaam, pay-off en eventuele productmerknamen. De huisstijl presenteren we in moodboards.

Een blauwdruk van jouw verhaal in een merkboek.

Om tot een krachtige merkstrategie te komen, voeren we eerst een intern en extern onderzoek uit. We duiken in de geschiedenis van je bedrijf, branche en concurrentie. Samen brengen we de interne bedrijfscultuur in kaart en analyseren we je huidige marketingactiviteiten. Indien mogelijk gaan we in gesprek met bestaande klanten, potentiële klanten en stakeholders. We kruipen in het DNA van jouw bedrijf en vertalen de ware identiteit naar een merk met betekenis. We creëren een blauwdruk voor de gehele presentatie van je merk. We helpen je met het formuleren en communiceren van jouw ‘brand purpose’.

Prijzen merkstrategie

Een merkstrategie is altijd maatwerk. De prijzen voor een merkstrategie zijn afhankelijk van de grootte van je organisatie: het aantal producten, werknemers, klanten en stakeholders. Vraag vrijblijvend een offerte aan en we nemen dezelfde dag nog contact op om je opdracht te bespreken.

Vraag nu vrijblijvend een offerte aan

Vul hieronder jouw gegevens in en we nemen dezelfde dag nog contact op. Of maak direct kennis via onze live chat!

WIJ WERKEN

DOORDEWEEKS

09.00 -18.00

WEEKEND

10.00 – 16.00

Contact

TELEFOON

06 1693 6503
06 5474 2162

Mail

info@webceleb.nl

locatie

Enschotsestraat 111-05
5014 DD, Tilburg